tisdag, april 28, 2009

Färgsprakande vår

Tänk att naturen har sån variation när det gäller färger och utseende. Naturen är verkligen Gudomlig och nu har allting bara exploderat här nere i södra Småland. Titta och njut av vårens härliga tid och färgspel. Korten är tagna i går och i dag.















Blommande vinbärsbuske, Emmaboda taget 090427















Storgatan, Emmaboda. Bilden taget i går.














Vackert hus, Hälljanäs. Kortet taget i går






















Även Björkens löv är på väg att slå ut, Hälljanäs













Väldigt speciella löv på ett träd som växer i min Gårdsplan. Ovanligt med röda löv.












Kommande måne. lägg märke till att man kan se konturerna av den den inte solbelysta sidan. Kortet taget i går













Lyckebyån vid Johansfors Glasbruk. Kortet taget i dag




















Här har man byggt en konstgjord ö mitt i en konstgjord damm. Vackert för ögat. Disponentvillan syns i bakgrunden. Kortet taget i Johansfors.





















Denna vackra blommande körsbärsträd kan beskådas på Bruksgatan i Johansfors. Undrar hur många blommor som finns i detta träd. En ny uppgift för min vän Björn. :-)













Kryper man nära trädet så ser blommorna så här vackra ut












Eller så här.... fem vackra kronblad och så gula pistiller med sina gula knappar.

2 kommentarer:

Karin sa...

Åter igen vackra bilder..du har öga för det.
Jag tror det är ett körsbärsträd dom sista bilderna.
Busken på dom första bilderna är nog vinbärsbuskar.

Kram Karin

Nicke Grozdanovski sa...

Tack för dina berömande ord och vad hade jag gjort utan min egen professionella botaniker :-)

Kram