tisdag, april 14, 2009

Kärlek till vårens Linnefors

Tyvärr händer det inte så mycket runt själva Linneforsbäcken som jag trodde, men runt omkring händer det desto mer. Linnefors är verkligen en idyll under alla årets årstider, men frågan är om inte våren ändå tar priset. Döm själva av dessa bilder tagna i dag.














Linneforsbäcken västra utlopp. Här lämnar den sjön Törn för att några kilometer längre fram förena sig med Lyckebyån















Vitsippor som växer och frodas på höstens nedfallna löv















En av bäckens många invånare, En padda















Vårens färgprakt













Här kan jag mycket väl tänka mig att bo. Här finns allt man kan önska sig. Otroligt vackert.














Vårens paradis.Ett hav av olika sorters blommor i olika färget














Så lite kärlek som avslutning. Lägg märke till hur väl de smälter in i omgivningen.

6 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Jag tänkte skriva att "våren vinner på knock-out", men det låter så våldsamt och otrevligt. Det räcker att konstatera att vårtecknen strömmar in i en strid och trevlig rad just nu!

Nicke Grozdanovski sa...

Ja det är helt underbart ute :-) riktigt explosion av liv, även om det också låter våldsamt :-) Men det kan man leva med.

Anonym sa...

Paddorna kanske vill ha lite privat liv hihi /Micke

Nicke Grozdanovski sa...

Jag ska tala om för dig Micke att Paddorna inte direkt var buskablyga utan hoppade rakt framför mina ben. :-)

Anonym sa...

ok Nicke men undrar om dem visste dom skulle hamna på webben hihi fina bilder /Micke

Nicke Grozdanovski sa...

Det var inte direkt buskablyga men trodde väl att de kunde smälta in i omgivningen men de hade de inte räknat med Papparazzi Nickes falkögon :-)