torsdag, maj 28, 2009

Axel Karlsson är fylld av revanschlusta inför fortsättningen

Förra veckan stod vi i Johansfors över omgången eftersom Emmabodasexan innehåller elva lag. Men i morgon är det återigen dags att snöra på sig skorna och dra på sig Johansforströjan och springa ut i det gröna gräset. Ett Johansfors som inte riktigt har kommit upp i normal nivå och efter några tunga poängförluster och derbyförlust mot Vissefjärda är den tilltänkta toppstriden just nu avlägset nämligen 10 poäng efter Vissefjärda. Men för den skull kan vi inte ge upp utan vi måste kämpa på och göra vårt.

I morgon är det dags att möta S:t Sigfrid på bortaplan och den matchen blir inte lätt eftersom S:t Sigfrid förnärvarande ligger tvåa med 13 poäng fem poäng föra oss med en match mer spelad. Inför den matchen ställde jag några frågor till vår målvakt Axel Karlsson om hur han ser på läget just nu.

















foto: Patrik Adolfsson, webmaster för den officiella hemsidan: http://www.johansforsif.se/


1. Hej Axel, Hur är det med dig så här i denna försommartid?
Försommaren är nog den tiden på året jag trivs som allra bäst. När solen skiner, gräset är grönt och fåglarna bjuder upp till sång då är det svårt att må annat än bra.

2. Det är snart match efter två veckors uppehåll sedan förra matchen mot Örsjö. Hur har denna tid varit?
Nja vi avslutade inget vidare mot Örsjö så den matchen har jag ältat några gånger. De är dåligt av oss att inte ta 3 poäng den matchen med tanke på att vi presterade bara bra spel de sista 20 minuterna. Man kan ju bara fantisera om hur matchen hade slutat om vi spelat boll i 90 minuter istället för 20. Annars har vi tränat som vanligt haft lite mer konditions övningar än vanligt. Under dessa två veckor har revanschlusten bara ökat.


3. Serien har ju inte gått som vi planerade innan den startade. Vad tycker du är förklaringen till detta?
Jag tror de beror på många olika faktorer. Man kan göra de lätt för sig och skylla på manfall. Visst är de bra spelare vi har och har haft borta eller skadade under inledningen av säsongen.. Men jag tror snarare vetskapen om vilka spelare som varit eller är borta har spridit en liten onödig oro inom laget inför matcherna. Som sedan gett utslag under spelet. Sen kan jag tycka att man ska kunna plocka fram lite mer jävlar anamma Viljan att vinna måste alltid vara större än rädslan att förlora.

4. Vissefjärda har ju seglat i väg och är nu 10 poäng före oss i tabellen, dock har vi en match mindre spelade. Känns det hopplöst eller ser du möjligheterna att komma i fatt?
Vissefjärda ser starka ut i år de syns tydligt i tabellen. Men klart vi kan ta oss i kapp, jag tror inget lag avslutar den här serien utan poäng tapp. Bara vi ligger i och gör allt vi kan på både träningar och på matcher så är jag övertygad om att vi nafsar dem i hälarna under höstsäsongen.

5. Hur ser du på din egen säsong hittills? Vad är bra och vad kan förbättras?
Min säsong tycker jag har börjat lite små skakigt, har gjort endel tveksamma ingripanden under ett par matcher som lett fram till mål eller farliga situationer.
Allt kan förbättras har mycket att lära.
Något som är bättre i år än tidigare är kondition styrka och är även lite lättare.

6. Du är bra utespelare också. Varför blev det målvaktrollen för dig?
Utespelare vet jag inte om jag är någon höjdare på varför jag blev målvakt vet jag nog inte. Från början var de kanske att jag var två huvuden längre än alla andra, och fick väl då frågan om jag kunde tänka mig att ställa mig i målet. Sen passar det mig ganska bra att stå och gapa och skrika på alla andra i laget.

7. Vad vet du om våra kommande motståndare S:t Sigfrid?
S:t Sigfrid vet jag egentligen ingenting om. De är säkert ett bra lag om man tar en titt i tabellen. Men vet inte mer än så och det intresserar mig egentligen inte så mycket heller. Det viktigaste är bara bara att vi vinner matchen. Sen vilka namn som står på pappret det spelar ingen roll för min del.

8. Vilka tycker du har imponerat på dig hittills under serien?
Vissefjärda, har ett lag maximalt antal poäng efter sex spelade matcher då kan man inte vara annat än imponerad.
Lenhovda bjöd också upp till bra motstånd. Men en för jävla dålig plan om man ens kan kalla den för en plan. Det fanns iallafall ett mål på varje kortsida.


9. Vilken är din starkaste fotbollsminne?
När vi senast tog oss upp i femman var en helt fantastisk härlig känsla. Hoppas vi kan få uppleva samma sak i år igen. Sen även från pojklagsåren finns de många roliga minnen.

10. Slutligen är det något du vill tillägga och vilja ha sagt?
Jo att man har den förmånen att få spela för ett sådant härligt gäng/lag som Johansfors de är jag mycket tacksam för. Finns nog inte många lag som har så roligt som vi. Tvivlar ni, kom ner och kika på en träning eller snöra på skorna och kliv ner till IP.

Slutligen: Nu ser vi till och kniper 3 poäng på fredag gubbar!


Jag tackar Axel Karlsson så mycket för att han tog sig tid att besvara sina frågor och önskar honom och laget lycka till i morgon.

Inga kommentarer: