måndag, maj 18, 2009

Jag blev omgångens vinnare

Nionde tipsomgången vann jag med mina åtta poäng som är välbehövliga i denna efter Andreas Gustavsson som leder klart sammanlag, jämna mästerskap. Två treor fick jag in och den jag är mest gladast över är givetvis Hammarbys 1-0 seger hemma mot Malmö. Den andra trean var Göteborg- Kalmar FF. Förutom dessa rätta resultat fick jag in två en poängare nämligen Elfsborg- Halmstad och Örebro- GAIS. Åtta poäng ger mig sammanlagt 43 poäng och ett kliv upp till tredjeplatsen igen. Men det är fortfarande mycket jämt.

Den som har den orange ledartröjan är fortfarande Andreas Gustavsson som leder klart efter nio omgångar. Sju nya poäng fick han in i denna omgång där en trea blev inkasserad. Det var matchen Örebro- GAIS som han prickade in rätt resultat. Fyra enpoängare fick han också in i matcherna Elfsborg- Halmstad, Göteborg-Kalmar, Hammarby- Malmö och Djurgården- AIK. I sammandraget har Andreas nu 63 poäng och hela 18 poäng ner till Mattias på andra platsen.

Mattias Karlsson kom trea i denna omgång med fem poäng. Han tappade två poäng i förhållande till Andreas på första platsen och till mig på tredje platsen som nafsar honom på hälsenan bara två poäng efter. En trea fick Mattias in och det var i Stockholms derbyt som han prickade in AIK:s 1-0 seger över Djurgården på bortaplan. Ytterligare två poäng fick han in och det var i matcherna Elfsborg- Halmstad och Örebro- GAIS. Mattias har nu sammanlagt 45 poäng.

Både Daniel och Mats fick ihop 4 poäng i denna omgång och för Daniel innebär det att han halkar ner till fjärde platsen tre poäng efter mig. Mats är kvar på sista platsen. Både Daniel och Mats fick inga treor i denna omgång så de fyra poängen var enpoängare. Tre av fyra matcher hade de båda gemensamt rätt i och det var i matcherna Elfsborg- Halmstad, Gefle- Brommapojkarna och Örebro- GAIS. Förutom dessa tre fick Daniel in rätt tecken i matchen Hammarby- Malmö och Mats fick in Göteborg- Kalmar FF. Daniel har sammanlagt 40 poäng och Mats 30 poäng.

Här kommer tabellerna som gäller först omgång nio och sedan sammanlagt. Första kolumnen är antal omgångar, andra kolumnen är antal trepoängare , tredje kolumnen är antal enpoängare och så slutligen antal poäng.

Nicke Grozdanovski 9, 21, 2, 8p
Andreas Gustavsson, 9, 1, 4, 7p
Mattias Karlsson, 9, 1, 2, 5p
Daniel Grozdanovski, 9, 0, 4, 4p
Mats Arbring 9, 0, 4, 4p

Andreas Gustavsson, 9, 12, 27, 63p
--------------------------------------
Mattias Karlsson, 9, 6, 27, 45p
Nicke Grozdanovski, 9, 8, 19, 43p
Daniel Grozdanovski ,9, 4, 28, 40p
Mats Arbring, 9, 4, 18, 30p

Inga kommentarer: