onsdag, maj 06, 2009

Johan Magnusson, Vissefjärda GoIF talar ut inför derbyt mot Johansfors












1. Hej Johan, Hur är läget inför derbyt på fredag?
Fruktansvärt nervöst

2. Ni har fått en bra start på serien med två segrar på de två inledande matcherna. Hur har du upplevt matcherna, är det den nivå du har tänkt dig innan säsongen eller har något överraskat dig och är du nöjd med er spel?
Jag är väldigt nöjd med våran inledning, vem hade trott att vi skulle ha 6 poäng efter 2 omgångar? Spelmässigt är det tufft att spela i 6:an, det är hårt spel och man får kriga i varje situation i varje match för att ta poäng.

3. Vilka spelare tycker du har imponerat i Vissefjärda så här långt och vilka bör vi som åskådare hålla ett extra öga på?
Titta extra på nummer 16 Johan "Bamse" Svensson som springer ett par mil per match och jobbar stenhårt för laget på innemittfältet. Annars har väl ytterbacken Pontus Hägerbrandt imponerat vid dem tillfällerna han spelat.

4. Hur är skadeläget i Vissefjärda inför derbyt?
Det ser allt annat än ljust ut TYVÄRR! Vi kommer tyvärr inte kunna ställa upp med någon av våra 2 målvakter. Martin är skadad och spelar förmodligen inte, och Johan Weidner är bortrest. Sen har vi nyförvärvet Andreas "82" Lorentzon osäker till spel, och han börjar med all säkerhet på bänken om han nu ska vara med och spela. Jag själv har ont i hela kroppen så får se på match dagen om jag kan delta.


5. Vad är din personliga målsättning i Emmabodasexan?
Ja , nu kan man ju inte åka ur div 6 som tur väl är, ne skämt och sido, jag tror och hoppas att vi klarar hålla en mittenplats.

6. Nu väntar vågar jag påstå utan att blinka vårens match i Emmaboda kommun på fredag. Vad förväntar du dig av den kvällen?
Ja visst är det en stor match. Vi ska väl försöka göra lite bättre motstånd än vad Boda gjorde förra året.Lyckas knipa en poäng kanske.

7. Hur tror du matchbilden kommer se ut mot Johansfors och vad tror du avgör derbyt?
Ja JIF kommer ju dominera och ha mest boll, men vi ska väl försöka knipa ihop laget och jobba för varandra. Pettan Anderssons skicklighet kommer avgöra matchen tror jag! Tillsammans med Zorans kreativitet.

8. Jag har hört ryktesvägen att du skriver på för Bodabruk vid en eventuell förlust för Vissefjärda mot JIF. När kommer detta att ske i såfall?
Det är tyvärr inget jag känner till

9. Vad vet du era motståndare?
Ja jag har väl lärt mig det mesta av min eminenta lagkamrat Simon Brunni som informerar oss väl i laget om det mesta. Han har grym koll på i alla fall kommunlagen. Det jag kan säga om JIF då är ju att dem har en riktigt bra elva även om de skulle saknas ett par killar. Axel i målet! Kanske kommunens bäste keeper? Sen backlinjen är grym, och mittfältet ska vi inte ens tala om, med Zoran, Pettan, lillen m.fl. Sen har man ju ett par namn där uppe med, Wellrup t.ex! Verkar vara en livsfarlig forward i offensivt straffområde

10. Hur ser din derbyuppladdning ut?
Ja du, det blir väl till att jobba på som vanligt.

11. Johansfors- Vissefjärda har inte möts så ofta de senaste åren av olika anledningar. Har du spelat mot JIF innan och om du har finns det något speciellt minne från en sådan match?
Nej jag har inte spelat mot dem innan faktiskt, så detta blir första gången.


12. Hur slutar matchen och varför?
Det kommer bli JIF-seger som väntat, 3-0.


13. Har du någon speciell hälsning du vill framföra till JIF-lägret?
Jag vill väl egentligen bara säga lycka till.



Tack Johan för att du tog tid till dig och besvarade mina frågor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha. Snacka om att lägga pressen på JIF!

Anonym sa...

Man kan skönja en viss mått av ironi i intervjun