onsdag, juli 01, 2009

Tredje bästa månaden

Juni månad är till ända och som väntat blev det inget besöksrekord men väl tredje bästa månaden någonsin. Juni brukar vara sämre besöksmässigt och juni 09 var inget undantag. Men trots det besökte 1972 unika besökare min blogg under månden. Det är jag nöjd med även om målsättningen att hålla sig över 2000 besökare inte riktigt nådde ända fram. Med unika besökare menas att endast en dators IP räknas endast en gång/dygn som senare sparas i statistiken som jag kan följa.

Jämför man med föregåendes maj månads fantasiska besöksrekord på 2750 är det en klar minskning under juni med hela 778 personer. Men då ska man komma ihåg att Majs siffra är otroligt bra och den är svårslaget. Dagsgenomsnittet ligger förnärvarande på 65 besökare och det är en minskning med 25 personer sen maj. Månadsgenomsnittet lyder på 1520 besökare och det är minus 21 personer sen maj. Besöksstatistiken under juni visar att den ligger fortfarande på en hög nivå trots minskningen och det är jag glad för.

Jag vill tacka alla er som besöker bloggen. Det är för er och för min skull jag driver denna blogg som jag själv är väldigt nöjd med. Nu får vi se om Juli blir bättre än juni och om jag kommer i närheten av rekordet. Jag tror inte det eftersom juli likt juni är en sommarmånad och då har besökarna annat att göra än att besöka min blogg men jag hoppas ändå kunna ligga runt 2000 när det summeras ihop om en månad. Men hur det än går så kommer jag fortsätta att göra min blogg både läsvärd och sevärd även i fortsättningen så välkomna att besöka min blogg även under juli.

De tre bästa månaderna:

Maj 09: 2750
April 09: 2388
Juni 09: 1972

De sex senaste månaderna:

Januari: 1174
Februari: 1343
Mars: 1766
April: 2388
Maj: 2750
Juni: 1972

2 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Man kan hjälpa upp besökssiffrorna genom att länka till exempelvis intressanta artiklar i dagspressen. De har ju ibland en ruta där man kan se vem som bloggat om artikeln och då är det en del folk som hänger med till den egna bloggen för att se vad man har att komma med. Men då tycker jag det tillhör anständigheten att man inte bara gör en länk utan har egna kommentarer och reflexioner att lägga till.

När jag länkade till några artiklar i Dagens Nyheter om Honduras för ett par dagar sedan (och skällde på DN:s rubriksättning samt tipsade om alternativa nyhetskällor) ramlade det in några hundra besökare extra. Annars märks sommarstiltjen även i min besöksstatistik.

Det är klart, är man hämningslös kan man ju skriva någon bloggpost om s*x och p*rr som förmodligen är populära sökord i olika sökmotorer för nätet, men då riskerar man ju att göra en massa nyfikna människor besvikna om de exempelvis kommer fram till en text där det står "Denna blogg behandlar inte s*x och p*rr men vi är mycket förtjusta i självspäkning och munkliv!"

Nicke Grozdanovski sa...

Jo jag ve precis vad du menar om länkar, det är bara det att jag ofta glömmer bort det :-) Man ska tänka på det i fortsättningen. Tack för tipset.

Sen vill man ha nöjda besökare och har man dessa ord med och det inte finns mycket naket i min blogg så blir det väl en tittarstorm mot bloggen :-)