torsdag, augusti 06, 2009

Flygplan eller Bolid?

När jag i går kväll bearbetade mina Ölandsbilder från i fredags upptäckte jag en sak som jag inte såg på plats eller när jag la in mina bilder i datorn i lördags. På en av bilderna från Neptuni åkrar såg en vit fläck på övre delen av bilden och trodde det var ett flygplan. Men när jag förstorade bilden för att titta närmare så ser det inte ut som ett flygplan utan mer som en bolid. En bolid är en stor ljusstark meteor som ser ut som en komet med en svans. Min egen förklaring är att det är en Bolid och inget flygplan














Föremålet syns i den röda fyrkanten. Bilden togs klockan 19.27










Vid förstoring syns det så här. Är det en bolid så känns det fantastisk att fått den förmånen att få en sådan på bild. Vad tror du att det är?

4 kommentarer:

Mats sa...

Helt klart ett ufo..

Mikael.R.Nilsson sa...

ja inte är det ett flygplan i allafall

Björn Nilsson sa...

Finns det andra alternativ? Ett väldigt litet vitt moln väldigt högt upp som kanske ryckts loss av vindarna från molnbanken längre ner på bilden?

Nicke Grozdanovski sa...

Mats: Även om det vore kul att fånga ett UFO på bild så är det nog inte det som bilden visar :-)

Mikael: Jag tror heller inte det är något flygplan

Björn: Andra alternativ finns givetvis men jag tror inte att din teori är den rätta. Det är formen som gör att jag tror att det är en Bolid och inte ett moln.