måndag, augusti 10, 2009

Fortsatt klar ledning för Andreas Gustavsson

Den 18 tipsomgången gav många överraskningar där tre av de åtta matchera inte gav oss tippare någon poäng alls. Det var matcherna Helsingborg- Örebro 0-1, Halmstad- Kalmar 2-0 och Elfsborg- Gefle 2-3. Men poäng delades ut ändå och det blev jag och Mats Arbring som fick mest med sex poäng. Men eftersom jag har fler treor än Mats i sammandraget så vinner jag omgången.

Det blev en liten skön upprättelse för min del sen förra omgången då jag fick in endast en poäng. I dessa sex poäng ingår en trea som jag fick in i matchen mellan Örgryte- IFK Göteborg och tre enpoängare. De kom i matcherna Häcken- GAIS, AIK- Brommapojkarna och Djurgården- Hammarby. Sammanlagt har jag nu 89 poäng och fortsatt tredje plats men endast två poäng efter Mattias på andra plats.

Mats Arbring fortsätter att hämta hem poäng. För andra omgången i rad får han sex poäng och samma som omgångsegraren men liksom förre veckan så blir han tvåa i omgången. En trea fick han in och det var i matchen mellan Trelleborg- Malmö FF och dessutom fick han in tre enpoängare och det tog han i matcherna AIK- Brommapojkarna, Häcken- GAIS och Djurgården- Hammarby. Sex poäng ger sammanlagt 76 poäng till Mats och fortsatt sistaplats men han har inte gett upp än på långa vägar.

Mattias Karlsson kommer tätt bakom toppduon med sina fem poäng. Det innebär att han försvarar sin andra plats mot i första hand mig men tappar en poäng så att de skiljer nu bara två poäng mellan tvåan och trean. En trea fick han in och det var Göteborg sena segermål mot Örgryte som gav honom och mig rätt resultat i den matchen. Två ytterligare poäng fick han i matcherna AIK- Brommapojkarna och Trelleborg- Malmö. I och med fem nya poäng har han nu 91 poäng.

På fjärde plats kom Andreas Gustavsson som fick in fyra poäng dock uteblev tre poängerna denna gång för serieledaren Andreas. Han prickade in rätt tecken i matcherna Häcken- GAIS, AIK- Brommapojkarna, Örgryte- Göteborg och Djurgården- Hammarby. Fortsatt klar ledning för Andreas med nu 105 poäng och det är 14 poäng före Mattias på andra platsen.

Daniel Grozdanovski kom sist i denna omgång med tre inprickade poäng. Han fick in rätt tecken i matcherna Häcken- GAIS, Örgryte- Göteborg och Djurgården- Hammarby. Sammanlagt har Daniel nu 85 poäng och är sex poäng efter Mattias på andra platsen.

Här kommer tabellerna som gäller först omgång 18 och sedan sammanlagt. Första kolumnen är antal omgångar, andra kolumnen är antal trepoängare , tredje kolumnen är antal enpoängare och så slutligen antal poäng.

Nicke Grozdanovski 18, 1, 3, 6p
Mats Arbring 18, 1, 3, 6p
Mattias Karlsson 18, 1,2, 5p
Andreas Gustavsson 18, 0, 4, 4p
Daniel Grozdanovski 18, 0,3, 3p

Andreas Gustavsson 18, 18, 51 105p
---------------------------------------
Mattias Karlsson 18, 13, 52, 91p
Nicke Grozdanovski 18, 15, 44, 89p
Daniel Grozdanovski 18, 10, 55, 85p
Mats Arbring 18, 12, 40, 76p

Inga kommentarer: