lördag, augusti 22, 2009

Örsjö en mumsbit för Johansfors

I gårdagens match i Emmabodasexan spelade Johansfors borta mot Örsjö. Tyvärr kunde jag inte jag inte se matchen. Men Johansfors klarade även att vinna utan min medverkan på plats. :-)

Johansfors gjorde en strålande insats på Strandängens IP som Örsjö hemmaplan heter. Johansfors vann med 8-0 efter 2-0 i paus. Återigen håller Johansfors nollan och vi har inte släppt in ett mål på tre raka matcher. Med ett förnärvarande ett ramstarkt försvar gör att nu är Johansfors där vi alla inblandade innan säsongen hyste förhoppning på att laget skulle befinna sig i. Laget spelar nu med det självförtroendet som ibland saknades i våras. Nu är är vi svårslagna och kanske rent av seriens förnärvarande bästa lag.

Under gårdags kvällen kom också målen framåt. Målen fördelades på detta sätt.

0-1, Oskar Ahlström 7min
0-2, Robin Franksson 22 min
0-3, Adam Wellrup 49 min
0-4, Peter Andersson 55 min
0-5, Andreas Johansson 66 min
0-6, Oskar Ahlström 70 min
0-7, Andreas Johansson 75 min
0-8, Adam Wellrup 85 min

Hela laget förtjänar ett stort beröm för kvällens insats. Johansfors ligger nu på andra plats åtta poäng efter Vissefjärda.


Kommunderbyt i Vissefjärda där hemmalaget tog emot Bodabruk blev en ensidigt match som slutade 12-1 till Vissefjärda efter 8-0 i paus.

Övriga matcher:
Skruv- Lenhovda 4-1
Alsjöholm- S:t Sigfrid 4-3
Kosta- Flerohopp. 3-7

För Aktuell tabell klicka:här

Inga kommentarer: