måndag, augusti 17, 2009

Osmaklig banderoll som drar Bajen i smutsen

Som Bajare och medmänniska tar jag givetvis avstånd från den osmakliga och hemska banderollen som vissa sk. supportar höll upp under matchen mot Elfsborg och som hyllade polismördaren Jackie Arklöv. Den är sjuk och drar ner Hammarby i smutsen och det gör mig vansinning. Hur fan tänker de när man tillverkar och tar med sig den till match. Jag är medveten att jag tillskansar dessa dårar en egenskap de inte besitter nämligen tankens förmåga. Men frågan kvarstår ändå. Hur kan man hylla en mördare? Detta skulle vara en manifestation mot deras påstådda polisvåld som ska förekomma runt matcherna. Men varje person har ju ett ansvar för sitt handlande. Vill man ställa till med bråk då får man problem med polisen så enkelt är det. Men givetvis så kan även oskyldiga drabbas av polisvåld men även av huliganvåld. Den sistnämnda är minst lika viktigt att uppmärksamma så jag hoppas på en banderoll till nästa hemmamatch som har udden riktad till dessa grupperingen. Det är bättre det än att hylla mördare.

Det har gått för långt men det är också fel att dra alla Bajare över en kamm. Det är många som givetvis helt tar avstånd från banderollen.

2 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Det var ju naturligtvis ett skäääääääämt. Det fick jag ju höra (samt att jag naturligtvis saknar humor!) när jag kritiserade en hyllning till sektledaren och mördaren Charles Manson som publicerades av några knäppisar som kallar sig kommunister och Autonoma Kärnan. Somliga människor har tydligen humor som kräver en hjärna ungefär av äppelkärnestorlek!

Eller skall vi helt enkelt säga "dj-t dåligt omdöme"?

Nicke Grozdanovski sa...

Det räcker att säga ett jävla dåligt omdöme. Förstår de inte att man drar ner sin egen fråga eller åsikt i smutsen om man skämtar om sådana här saker