söndag, november 01, 2009

Kyla gör kaffet extra gott

I går i den kyliga allhelgona kvällen i Emmaboda bjöd vi i vänsterpartiet i Emmaboda kommun på rykande färskbrygd kaffe när vi slog upp portarna för Café Vänster under några timmar. Termometern visade på närmare fyra minus grader och det var molnfritt på himlen och månen var i den närmaste full. Det var kanske ingen folkstormning denna kväll men ett tjugotal tog sig en kopp kaffe och några pratade politik med oss där de passade på att ta ett av vårt nya kommunala flygblad där vi berättar vad vi gjort under de åren efter valet 2006 då vi ingått i majoriten i Emmaboda kommun tillsammans med socialdemokraterna Vi som bjöd på fikat i går var jag själv, Mikael Nilsson, Kent Mälberg och Lise Kroer. Sen tittade partikamrat Daniel Miletic med sin fru Stafani förbi och tog en varm kopp kaffe.

Detta är ett fantastisk trevligt sätt att nå väljarna på att med kaffe och tillbehörande fika visa sig inte bara när det gäller valtider utan även när ingen räknar med att vi ska stå där. Då blir folk mer nyfikna och undrar vad vi gör på torget och då kan man på ett mer naturligt sätt få igång en politiks diskussion Vi startade Café Vänster precis efter EU-parlaments valet i somras och har haft det några gånger sedan dess. Vi kommer återkomma med caféet, kanske närmast på julskyltningen den 29 november. Det är inte bestämt än om det bli så än men jag återkommer när jag vet säkert.











Ordförande Mikael Nilsson häller upp kaffe till partikamraten Lise Kroer. Mannen till vänster heter Ideström i efternamn, tyvärr kommer jag inte ihåg vad han heter i förnamn.















Här har jag tillkommit på bild.














Vår partikamrat Daniel Miletic med sin fru Stefani

2 kommentarer:

Mats sa...

Patrik Ideström...bagarslusk precis som jag var en gång i tiden.

Nicke Grozdanovski sa...

Hej Mats. Patrik Ideström är han son. Grattis till segern i Vem vet mest finalen :-)