söndag, november 01, 2009

Nytt besöksrekord

















Framgången för min blogg fortsatte även under oktober då ännu ett besöksrekord slog. Denna gång stannade räkneverket på 2898 unika besökare. Med unika besökare menas att endast en dators IP räknas endast en gång/dygn som senare sparas i statistiken som jag kan följa. Det är en knapp ökning på 18 personer jämfört med september som var den tidigare rekordmånaden Detta mycket tack vare att oktober har en dag mer än september. Men jag är jätteglad för denna ökning och strävar efter att snart bryta 3000 vallen.
Dagsgenomsnittet ligger på 96 personer och det är samma antal som i september. Månadsgenomsnittet ligger på 1739 en ökning med 64 personer. Den dagen under oktober som jag hade flest besökare var den 16 oktober då jag hade hela 162 besökare och den siffran ligger väldigt bra till även historiskt sätt. Utan att kunna kontrollera detta så tror jag inte jag har haft så högt någongång under en dag. Minst hade jag den nionde oktober då 67 personer hittade hit.

Jag vill tacka alla som besöker min blogg och alla ni som lägger in en kommentar efter mina artiklar. Det är alltid trevigt och få feedback av det man skriver eller publicerar. Jag lär mig mycket av den kunskap som ni kommentatorerna ger mig.

Nu börjar en ny månad och vi får se hur bra den blir. Det är alltid spännande att följa räkneverket under dagarna och jämföra med andra. Det blir som en liten tävling varje dag. Men jag vill betona att jag inte tävlar mot andra bloggare utan enbart med mig själv.


Slutligen vill jag hälsa alla välkomna att besöka bloggen även i november. Bloggens vision av att uppdateras dagligen med minst en ny artikel kommer givetvis att fortsätta. En levande nyhetsblogg är det jag strävar efter med politik, sport, kultur, natur, foton och andra ämnen som rör livets vardagliga och högtidliga guldkorn. Jag hoppas ni tycker bloggens innehåll är läsvärd och värd att återvända till.

De tre bästa månaderna:
Oktober 09: 2898
September 09: 2880
Maj 09: 2750

De sex senaste månaderna:
Maj: 2750
Juni: 1972
Juli: 1969
Augusti: 2485
September 2880
Oktober: 2898

Inga kommentarer: