lördag, januari 16, 2010

Emmaboda kommun är väl representerade på Vänsterpartiets riksdagslista för Kalmar län

I dag hade Vänsterpartiet i Kalmar län sin valkonferens och fastställde riksdagslistan. Emmaboda kommuns vänsterpartister är väl representerade I riksdagsvalet fick vi med tre stycken, nämligen jag själv som hamnade på plats 7, Hugo Grönlund på plats 17 och Daniel Miletic på 26 plats. Vi tackar för förtroendet och kommer att ge järnet under detta valår.

Etta på riksdagslistan blev Kaj Raving från Nybro. Ett jättebra val. Kaj känner jag väl och vet hur mycket jobb och tid han lägger ner på partiet. Han kommer företräda Kalmar län på ett föredömligt sätt när han kommer in i riksdagen.

Tvåa är Mariann Karlsson från Nybro som jag också känner väl och är en väldigt kompetent kvinna som jag hyser stort förtroende för.

Tre är Ulf Åhman från Oskarshamn som jag inte känner så väl men vet att även han lägger ner sitt hjärta för partiet.

Fyra är Birgitta Axelsson Edström från Kalmar. Hon brinner som alla andra för partiet och besitter en stor kunskap.

Jag är stolt över att tillhöra samma parti som dessa fyra och resterande kamrater på listan och övriga vänsterpartister över hela riket. Nu kör vi inte bara för ett regeringsbyte i september utan även en ny politik med tydlig vänsterprofil.

Inga kommentarer: