onsdag, mars 10, 2010

Vårvinter på Korrö

Tomas Jonsson från Strömsrum var och hälsade på mig. Vi åkte till Hantverkarbyn Korrö i Kronobergs län och fick uppleva en härlig vårvinter dag. På Korrö har jag varit innan men aldrig med snö på marken och hustaken. En vacker plats med en otrolig stillhet och en skön avkoppling för kropp och själ.















En torr åfåra som finns vid sågen på Korrö






















Något man inte ser så mycket nuförtiden men som var mycket vanligt förr. En telefonkiosk
















Ronnebyån passerar Korrö på sin brusande väg mot Östersjön











Det här ser ut som en vintertavla där träden speglar sig i åns blåa klara vatten. Blå himmel och snön ger en fin inramning till bilden.


















Kvarnen på Korrö


För mer bilder och reportage från Korrö klicka: här
För mer bilder och reportage från Korrö klicka: här

1 kommentar:

Mikael.R.Nilsson sa...

tro det var när jag gick i klass 5B på bjurbäcksskolan jag var där sist på lägerskola vi paddlade bland annat kanot. Du Nicke paddlat har jag ju gjort senare som du vet hihi. Bli sugen på att åka till korrö men hoppar kanoten denna gång.