torsdag, april 01, 2010

Kraftig minskning av antalet besökare under mars.

Mars blev ingen bra månad för min blogg om man ser till antalet besökare som hittade till bloggen. 2346 unika besökare blev det under Mars månad och det är en minskning jämfört med februari, som dessutom som bekant endast har 28 dagar med 324 personer. Jämför man med Januari som är en likvärdig månad med samma antal dagar som mars så är minskningen från januaris 3189 med hela 843 personer. Så här lite besökare på månad har jag inte haft sen juli i fjol och då brukar det under sommarmånaderna traditionellt vara mindre besökare. När det gäller dags genomsnittet så lyder den just nu på 76 besökare och det är en minskning från februari månad med 12 personer. Däremot ökade månadsgenomsnittet till 2003 och det är en ökning från föregående månad med 17 personer. Den dag som hade flest antal besökare var den 8 mars då 122 besökare hittade hit. Minsta besöksdagen var den 13 mars då 45 besökare registrerades

Med unika besökare menas att endast en dators IP räknas endast en gång/dygn som senare sparas i statistiken som jag kan följa.

Vad denna minskning beror på har jag ingen aning om. Bloggen har fungerat som vanligt under mars månad med både artiklar och bilder. Ett tag trodde jag det var besöksräknaren som var inte fungerade som den ska för det är så dramatisk skillnad men det är det naturligtvis inte räkneverkets fel utan minskningen beror på andra saker. Det är självklart lite trist att man har en minskning för det är inte det man strävar efter men jag har ju haft stora framgångar med bloggen under hösten och vintern fram till nu, så kanske det är naturligt med en nedåtgående trend.

Men likväl som jag tidigare har varit ödmjuk inför framgången gäller det inte att få någon panik för att denna minskning utan jobba på med bloggen som vanligt. Men ett är säkert och det är att ändamålet med min blogg är att göra en attraktiv, se och läsvärd sida med kvalitativt och omväxlande innehåll med täta uppdateringar. Så ni är hjärtligt välkomna att fortsätta besöka min blogg även i fortsättningen och kommentera gärna det ni ser eller läser. Alltid trevligt att se reaktioner från er läsare. Slutligen vill jag tacka alla som hittar ändå hittat hit under mars och jag hoppas ni tycker bloggens innehåll är läsvärd och att ni känner att ni vill återvända till.

De tre bästa månaderna:
December 09: 3913
Januari 10: 3189
November 09: 2922

De sex senaste månaderna:
Oktober: 2898
November 2922
December: 3913
Januari: 3189
Februari:2670
Mars: 2346

Inga kommentarer: