tisdag, september 14, 2010

Augusti en succémånad

Snart har halva september gått och då kom jag på att jag inte har redovist Augusti månads bloggstatistik än. Det är synd att inte göra det då Augusti blev den näst bästa månaden någonsin. Under denna månad besökte 3339 unika besökare min blogg. Med unika besökare menas att endast en dators IP räknas endast en gång/dygn som senare sparas i statistiken som jag kan följa. Detta är en ökning sen juli med hela 1100 besökare. Jämför man med rekordmånaden December 2009 ,som gav 3913 besökare, är det ändå en bit upp. Men som sagt var näst bäst är ändå mycket glädjande.

Dagsgenomsnittet ligger nu på 119 besökare och det är en ökning med 45 personer sen Juli. Måndadsgenomsnittet ligger på 2084, en ökning med 14 personer. Bästa dagen var den 31 augusti då 421 besökare noterades (rekord för en enskild dag) och den sämsta var den 5 augusti då endast 59 besökte bloggen.

Det känns fantastiskt att återigen vara uppe över 3000 besökare. Det är faktiskt bara tredje gången det har inträffat så detta tillhör inte vanligheten. Det är ibland svårt att säga vad det beror på att bloggen ökar eller minskar men en sak vet jag att det är att jag strävar efter att göra en så bra blogg som möjligt med dagliga uppdateringar som handlar om politik, sport, kultur, fotografier. Nu är det dock vallrörelse med allt vad det innebär av spänning, dramatik och utspel och det präglar min blogg just nu. Välkomna att besöka min blogg även i fortsättningen och kommentera gärna det ni ser eller läser. Bloggen är öppen för alla dygnet runt.

De tre bästa månaderna:
December 09: 3913
Augusti 10: 3339
November 09: 2922

De sex senaste månaderna:
Mars: 2346
april: 2546
maj: 2903
Juni:2190
Juli: 2239
Augusti: 3339

Inga kommentarer: