torsdag, december 02, 2010

November gav inget skjuts uppåt

2467 unika besökare, där har ni siffran för novembermånads besöksstatestik. Med unika besökare menas att endast en dators IP räknas endast en gång/dygn som senare sparas i statistiken som jag kan följa. 2467 var lite sämre än oktober som landade på 2481. Då skrev jag att det är jag inte speciellt nöjd med och detsamma gäller nu också. Jag vill gärna ha besöksantal som åtminstone är i närheten av 3000 strecket för att vara nöjd. Trots den marginella minskningen på 14 personer sen oktober så är dagsgenomsnittet detsamma nämligen 81 personer. Månadsgenomsnittet ligger nu på 2222 och det är en ökning sen oktober med 41 personer. Sämsta dagarna under november blev den 5:e och den 27 november då endast 57 personer besökte min blogg. Den bästa dagen blev den sista nämligen den 30:de med 138 besökare.

Inriktningen på bloggen har stått fast sedan länge. Det är att sträva efter att göra en så bra blogg som möjligt med dagliga uppdateringar som handlar om politik, sport, kultur, fotografier och andra saker som berikar livet i vardag och högtid. Jag har dock funderingar på att förändra bloggens utseende som har varit likadant sedan en tid tillbaka. Men hur och när det vet jag inte än, vi får se hur det blir. Jag har även funderat på att intervjua spännande personer i vår kommun som på ett eller annat sätt sätter sitt avtryck på kommunen. Men detta kräver sin tid och den tiden har jag tyvärr inte just nu.

Men jag är glad för varje besök på min blogg och ni är alltid välkomna att besöka bloggen. Kommentera gärna det ni ser eller läser. Jag uppskattar det väldigt om ni gör det. Bloggen är öppen för alla dygnet runt. Ge positiv eller negativ kritik till artiklarna, bilderna eller andra inlägg. Det enda kravet är att ha en god debatt ton. Jag har inte haft några problem med detta hittills utan de allra flesta skriver på ett mycket förtjänstfullt sätt. Hoppas att det kan fortgå på samma sätt även i framtiden.

De tre bästa månaderna:

September 10: 4859
December 09: 3913
Augusti 10: 3339

De sex senaste månaderna:

Juni:2190
Juli: 2239
Augusti: 3339
September: 4859
Oktober: 2481
November: 2467

2 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Att lägga länkar till artiklar i stora dagstidningar kan vara ett sätt att göra fler uppmärksamma på ens existens. Men då bör man helst ha något eget intressant att säga om artikelns ämne också, inte bara länka i största allmänhet.

magda sa...

Att göra intervjuer tycker jag låter som en vettig idé! :)