tisdag, mars 01, 2011

Lite februaristatistik

Februari blev ingen succé besöksmässigt men det känns ändå bra för jag är nöjd med bloggen och dess utformning Men än så länge har det inte givit någon skjuts uppåt utan 2147 unika besökare blev resultatet. Med unika besökare menas att endast en dators IP räknas endast en gång/dygn som senare sparas i statistiken som jag kan följa. Det är en minskning med 118 personer jämfört med Januari. Dock ska vi ha i åtanke att februari har tre dygn mindre än januari och hade februari fortsatt några dagar till så hade det nog blivit bättre. Men jämför man med förra årets februari  som också hade 28 dagar så är det mycket mindre. Då hade jag 2670 unika besökare. Det är de som känns mest frustrerande att det var bra då men så mycket sämre nu. Man vill ju att så många som möjligt hittar hit. Att ha höga besöksantal är inget självändamål men givetvis som varje bloggare vill man ju ha så högt som möjligt. Jag har verkligen försökt på många olika sätt att visa att min blogg finns men hittills utan någon större framgång.  Sen är det är en utmaning att ha eller nå så höga besökssiffror som möjligt och det är den utmaningen som kittlar. Men det är bara att bita ihop och kämpa på och vara glad över dem som ändå fortsätter att besöka bloggen. Men det är väldigt viktigt också att jag själv är nöjd med bloggens utseende och innehåll och det känner jag att jag verkligen är.

Dagsgenomsnittet ligger på 77  personer och det är en ökning med 2 personer sen januari. Månadsgenomsnittet ligger på 2197 och det är en minskning med 25 personer sen januari. Bästa dagen var den 1 februari då 107 personer hittade hit medan den sämsta var den 11 februari och 20 februari då endast 62 personer besökte bloggen.

Tittar man på Politiometern inflytandelista så ligger bloggen på 322 plats bland samtliga partibloggar och det 23 placeringar bättre än januari. När det gäller Vänsterpartibloggar så ligger bloggen på 18 plats av 150 (V)-bloggar och det är tre placeringar bättre.

Någon som jag under den senaste månaden har börjat skriva mer om är lokalhistoria och det har känts varit uppskattat bland läsarna så det tänker jag fortsätta med. Det är intressant att visa hur det engång har sett ut i Emmaboda kommun. Det är spännande med människoöden också så det kommer mer av senare.Men även dagliga uppdateringar som berör politik, sport, kultur, fotografier och andra saker som berikar livet i vardag och högtid. Tack alla ni som besöker bloggen och ger era både positiva och negativa synpunkter som är värdefulla för mig.

De tre bästa månaderna:

September 10: 4859
December 09: 3913
Augusti 10: 3339


De sex senaste månaderna:
September: 4859
Oktober: 2481
November: 2467
December: 2199
Januari 2265
Februari: 2147

1 kommentar:

Jonny sa...

När väl de lokalhistoriskt intresserade får upp ögonen för dina historiska delar, så tror jag att du får nya besökare.