onsdag, maj 11, 2011

Ett beslut för livet

Ibland planerar man dagen för fullt men det blir inte som man tänkt sig. I går var det en sådan dag. Detta tack vare ett ilsket ryggskott som med stor illvilja satte stopp för min medverkan på gårdagens vänsterstyrelsemöte här i Emmaboda. Det känns mest jobbigt att missa det för jag gillar våra möten där kreativa idéer kläcks. Vi är ett glatt gäng som stöttar varandra precis som det ska vara i en förening där vi alla drar åt gemensamt håll.

Jag är inte mycket för att klaga men ryggont är inget trevligt alls.Man är näst in till utslagen av smärtan som i mitt fall är ländryggens högra sida, Man blir genast flera 100 år gammal i kroppen. Det enda som är positivt är det går över men det krävs ett stort tålamod och att man lägger band på sin frustration över att inte funka som vanligt ett tag. Sen är det alltid så att ryggskott kommer alltid olägligt när man har fullt upp. Men det är kanske inte så konstigt eftersom jag läste i dag att en av många orsaker till besväret är att kroppen är spänd och stressad. Även om jag inte känt mig på det sättet så är det nog ett av kroppens sätt att säga ifrån att jag inte kan vara överallt. Att jag måste varva ner lite och ta det lugnt men också en klocka som varnar för att ryggen och dess muskler behöver stärkas

Jag har med anledning av detta bestämt mig. Här beställt tid för en gratis instruktion på Emmaboda bad och träningscenter för lära mig hur jag ska träna min rygg och övrig kropp. Det ska den 24 maj kl 18.00. Jag har lyssnat på kroppen och bifaller dess önskan.

3 kommentarer:

Synnøve. sa...

Tänk den som hade det så bra...
Här har vi ett badhus som är stängt! Ska vi simma nu får vi dra till Torsby....
Lycka till med ditt beslut.
Klems Synnöve.

magda sa...

Bra och viktigt beslut! Heja dig! :)

gun mälberg sa...

Äntligen! jag hoppas du kommer att inse att livet blir mycket lättare när kroppen mår bra. Kramar till dig Gun