söndag, maj 29, 2011

Folkets Husparken

Efter karnevalståget i lördags samlades sig alla ekipage i järnvägsparken för att visa upp sig och för prisutdelning

























Mikael Fransson som romersk gladiator. Han var med i Socialdemokraternas ekipage.









Tre bananer och en gorilla. Bananerna var med i alliansens ekipage. Gorillan dök upp från ingenstans och ville vara med på kort. Honom såg jag varken förr eller senare igen. Men han passade utan tvekan  in i bilden.



Till skillnad mot föregående bild där jag inte har en aning om vilka som gömde sig bakom utstyrseln vet jag exakt vilka dessa tre kvinnor är.Det är från vänster Barbro Pettersson (m), Anne Thuresson (kd) och Emma- Åhlander Hansson (m). Åsiktsmässigt står vi långt ifrån varandra med det hindrar mig med mitt öga för kvinnlig fägring tycka att alla tre är vackra.












Jag tror inte att bilen överlevde lördagen. Rovdjuret traktorn hade bilen i sitt brutala grepp och lär inte släppa det














Utvandrarna får sitt pris eftersom de kom tre i tävlingen












Kungens flickor bjuder på en dans på scenen.















Segrarna får ta emot sitt pris och publikens hyllningar.

Inga kommentarer: