måndag, maj 30, 2011

Inget svar på Interpellationen

I kvällens kommunfullmäktige i Emmaboda var det meningen att Bildningsnämndens ordförande Jan Olof Jäghagen (S) skulle svara på min inlämnade interpellation om barnomsorg på obekväma tider. Tyvärr uteblev svaret av någon anledning som jag inte vet och Jäghagen meddelade bara kommunfullmäktiges ordförande att han ämnar att svara vid nästa fullmäktigesammanträde som är den 20 juni. Men det ska erkännas att det kändes lite snopet när inget svar låg bland fullmäktiges handlingar.  Det var då jag anade utan att Jäghagen informerat mig, vilket jag anser att han borde, att han inte skulle svara ikväll.Det är ingen mening att spekulera i varför svaret inte kom ikväll utan det är bara att tålmodigt vänta på svaret tre veckor till.

Inga kommentarer: