söndag, maj 22, 2011

Oro i ankdammen

I dag var det livat i ER-sjön när jag passerade där med Tornado vid lunchtid. Det var inte min hund som hade skapat denna oro utan det var givetvis ett par kajor som retades med ankorna. Sen var det också några måsar som blandade sig in i leken. Så jag satte mig på en parkbänk lite på avstånd med Tornado som turligt nog inte visade någon större intresse för det som utspelades på strandkanten. Men jag och min kamera gjorde det däremot och det blev dessa bilder















En av de retsamma kajorna som spatserar vid strandkanten













Änderna var måttligt roade av att ha kajan i närheten.














Kaja och skrattmås. Två ganska vanliga fåglar i Emmaboda












Kajor är häftiga fåglar. Knappast vackra som gräsänder är men de vet sin plats i "samhället".














"Bäst att gömma sig så ingen ser en"












Fiskmåsar finns det en del av i Emmaboda också. De bjuder oss på fantastiska konster i luften













"Nej, nu blev detta lite för långtråkigt, nu ska vi hitta andra att retas med"












Visst händer det att fiskmåsar simmar på sjön men det är i luften dem kommer till sin rätt















"Ska man vara med på kort är det bäst man gör sig fin"

Inga kommentarer: