tisdag, maj 03, 2011

Stabilt läge på bloggen

Det en liten minskning av besöksantalet under aprilmånad jämfört med föregående månad. Siffran stannade på 2535 unika besökare och det är minus 117 men då ska man ha i åtanke att april har en dag mindre. Så det är jämt skägg mellan de båda månaderna. Med unika besökare menas att endast en dators IP räknas endast en gång/dygn som senare sparas i statistiken som jag kan följa. Den bästa dagen var den 12 april då 199 besökte min blogg och den sämsta var den 24 då endast 51 personer hittade hit. Dagsgenomsnittet ligger på 86 och det är samma som förra månaden. Måndasgenomsnittet är 2243 besökare och det är en ökning med 11 personer sen mars månad. Jag har som bekant målsättningen att ligga runt 3000 strecket varje månad och dit är det en bit så helt nöjd är jag inte. Men jag är ändå glad över dem som hittar till bloggen. Det finns ett talesätt som säger något så här. "Man ska inte sörja dem som inte kommer utan glädjas åt dem som behagar att komma". Lite grann så är det här. Så tack till er som kommer och hälsar på här. Ni är välkomna till bloggen när ni vill.
Tittar man på Politiometern inflytandelista så ligger bloggen på 340 plats bland samtliga partibloggar och det 26 placeringar bättre än mars. När det gäller Vänsterpartibloggar så ligger bloggen på 20 plats av 150 (V)-bloggar och det är två placeringar bättre.

Till mina toppnoteringar är det en bit upp. Förra årets september med sina 4859 besökare är för mig ett fantastisk rekord med tanke på att det är den enda gången jag har varit över 4000. Då var det närmare till 5000 än 3000. Jämför man med den näst bästa månaden så är det hela 946 personer som skiljer dessa två rekordmånader.

Så länge jag tycker det är roligt att blogga kommer jag att fortsätta och det finns inget nu som tyder på något annat, Så till mångas glädje och till andras sorg kommer bloggen att fortsätta som vanligt framöver. Så det blir mer blandning av politik, sport, lokalhistoria, fotografier, kultur och andra saker som sätter en guldkorn på både vardagen och högtiden. Detta tilltalar mig och jag hoppas även dig som läsare. Dessutom har när detta skrivs totalt 98858 personer besökt bloggen och det innebär att 100 000 strecket kommer att nås under maj månad eftersom det är bara 1142 besök kvar till den magiska vallen. Välkomna att följa maj månads händelser på bloggen och kom i håg att dina synpunkter och kommentarer är guld värda. Tack

De tre bästa månaderna:

September 10: 4859
December 09: 3913
Augusti 10: 3339


De sex senaste månaderna:

November: 2467
December: 2199
Januari 2265
Februari: 2147
Mars: 2652
april: 2535

Inga kommentarer: