tisdag, maj 31, 2011

Träningen har börjat

I dag gick jag mitt första riktiga träningspass på gymmet här i simhallen i Emmaboda. Med hjälp av en instruktör så gick vi igenom mitt träningsprogram som jag ska följa under mina träningstillfällen framöver. Det började med snabb gång på löparbandet i tio minuter som uppvärming Sen gick vi igenom åtta olika maskiner som tränar olika muskler i kroppen och jag fick givetvis pröva med rätt viktbelastning. Man tränar ben, armar, rygg, bröst och det kändes bra och det bästa är att min rygg höll och det värkte inte. Nu hoppas jag att detta kommer ge mig både kondition, styrka och en rejäl viktminskning. Jag är motiverad och glad att jag nu har börjat resan mot ett hälsosammare liv. Simning är ett mycket bra kombination till styrketräningen så målsättningen är att träna minst två gånger i veckan och simma en gång.

4 kommentarer:

Kaj Raving sa...

Bra jobbat! Lycka till nu också!

Dan sa...

Härligt Nicke! Jag är själv hyfsat nybiten av träning, det ger så mycket mer än bara fysisk hälsa med! Bästa tipset jag har är att som kompliment till träningen så promenera en massa! Det finns ingen bättre kalloribrännare! :) hade fint!

Lasse Strömberg sa...

Grattis till träningen.
Simmning är en utmärkt träning som dessutom är snäll mot musklerna och leder och som sällan eller aldrig leder till några träningsskador.
Alla borde simma mer!

Diana sa...

Heja dig Nicke!
Va kul att du börjat träna, det kommer du att må superbra av. Då är det bara jag som ska komma igång igen... Nu blev jag taggad =)))