söndag, juni 26, 2011

Jörgen Anehäll drygar ut ledningen

Supertipset rullar vidare och för Jörgen Anehäll rullar det bäst just nu. Han har en liten lucka mot Mats Arbring som ligger fem poäng efter. Det är lite speciellt i sammandraget just nu. Den 12 omgången är inte färdigspelad än för matchen Sundsvall- Falkenberg spelas först i början av augusti. Därför är inte poängen i den omgången redovisad än men de är för enkelhetens skull inbakad i det totala poängskörden ändå. Redovisningen för omgång 12 sker naturligtvis när den sista matchen är spelad. 

Jörgen Anehäll vann omgång 13 med sju poäng. Han lyckads pricka in två stycken trepoängare och därmed har han fått minst en tre poängare i de senaste fem omgångarna. Det är därför han har en rätt så klar ledning i sammandraget. Det var i matcherna Brage- Ljungskile och Brommapojkarna- Landskrona han tippade rätt resultat. Sen fick han poäng i matchen Västerås- Assyriska. Sju poäng ger Jörgen 51 poäng och klar ledning.

Mats Arbring fick fem poäng i denna omgång och detta via en trepoängare i matchen Qviding- Öster och två enpoängare i matcherna Västerås- Assyriska och Jönköping- Hammarby. Mats har nu 46 poäng sammanlagt och det är fem poäng bakom Jörgen och sex poäng före mig.

Medan Jörgen plockar trepoängare som om man plockar solmogna äpplen förvägras jag smaka denna delikatess. Det är just nu stört omöjligt för mig att pricka in rätt resultat och när det senast hände var vi i omgång fyra. Det innebär naturligtvis att jag nu ligger rejält efter och det börjar bli kärvt om jag ska ha möjlighet att komma ikapp. I denna omgång fick jag in två poäng och det var i matcherna Västerås- Assyriska och Jönköping- Hammarby. 40 poäng har jag nu i sammandraget.

Här kommer ställningen efter aktuell omgång och sedan den totala ställningen. Första kolumnen är antal omgångar, andra kolumnen är antal trepoängare , tredje kolumnen är antal enpoängare och så slutligen antal poäng.

Jörgen Anehäll               13, 2, 1, 7p

Mats Arbring                 13, 1, 2, 5p
Nicke Grozdanovski      13, 0, 2, 2p

Jörgen A.                      13, 8, 27, 51p
----------------------------------------------------
Mats A.                        13, 6, 28, 46p
Nicke G.                      13  4, 28, 40p

Inga kommentarer: