fredag, juni 17, 2011

OS i Eriksmåla?

Så var den äntligen på plats efter några års väntande. Konstnärens Bertil Valliens glasmonument vid rondellen i Eriksmåla uppfördes i början av veckan och står nu mitt i rondellen som en port till glasriket. Monumentet är ett sju meter högt martiniglas där själva glasöppningen lyser när mörkret fallit. En vacker skapelse tycker jag det är och jag är mycket glad för att den står på plats. Jag har tidigare sett skisserna och sett länge fram emot att se den färdigt och nu är väntan över. Den blev bättre än förväntat och alla har gjort ett gott jobb för att färdigställa den.







Själv tänker jag inte på Martiniglas när jag ser skulpturen utan som ett OS-fundament där OS elden brinner. Speciellt när den lyser ser det ut som om OS pågår i Eriksmåla. Det kommer en bild på det så småningom. Oavsett vad man tänker på så är den vacker.

5 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Om OS köps upp av en TV-kanal som kommer att sända reklam med ett fåtal kortare avbrott för idrott då och då kanske det är roligare att gå och titta på den där grejen?

Nicke Grozdanovski sa...

Jag tycker det är rent ut sagt en skandal att OS inte ska visas i SVT. Ett helgerån mot oss idrottsälskare

Mikael.R.Nilsson sa...

Är det så det har jag missat ska inte svt sända os i London? eller? tycker också det skönt se denna skapelse på plats äntligen!

Björn Nilsson sa...

"Vi bryter reklamsändningarna för ett kort inslag från hundrametersfinalen som skall gå om några sekunder bara ... vänta, nu får vi besked från sändningsledningen att vi går direkt till nästa reklaminslag i stället! Hundra meter kör vi vid ett senare tillfälle ..."

Nicke Grozdanovski sa...

Nej OS i London 2012 kommer att sändas som vanligt. Men från och med 2014 års VinterOS och SommarOs 2016 kommer inte att göra de.