söndag, juni 19, 2011

Supertipsets tåg börjar lämna perrongen.

Efter att det en tid tillbaka har varit stiltje i Supertipsets sammandrag kan man nu konstatera att det börjar hända saker. Tåget börjar rulla och det är jag som blir mer och mer kvarlämnad i perrongen. I den 11 supertipsomgången så fick både Mats och Jörgen fyra poäng medan jag endast fick en. Detta beroende att jag inte har förmågan att pricka rätt resultat och därmed få tre poäng. Min senaste trea kom i omgång 4 och det är ett tag sedan. Både Mats och Jörgen börjar plocka in några tre poängare och då hamnar jag efter i sammandraget.

Jörgen fick sin tredje raka trepoängaren på de tre senaste omgångarna. Denna gång kom den i matchen Västerås- Ljungskile. En poäng fick han i matchen mellan Brommapojkarna- Brage. Detta gör att han leder fortfarande sammanlagt med sina 39 poäng.

Mats Arbring fick sin trea i matchen mellan Ängelholm-Sundsvall och en poängaren kom i matchen Brommapojkarna- Brage. Det innebär att fyra poäng ger Mats 37 poäng och häng på Jörgen.

Sen kommer problembarnet jag som alltså just nu inte vet hur det känns att få in en trea. En poäng blev min skrala poängskörd och den kom precis som mina konkurrenter i matchen Brommapojkarna- Brage. Det betyder att jag ligger sist med 33 poäng och det börjar bli en lucka upp till dem andra som kan vara jobbigt att täppa till om jag inte lyckas tippa rätt resultat i fortsättningen

Här kommer ställningen efter aktuell omgång och sedan den totala ställningen. Första kolumnen är antal omgångar, andra kolumnen är antal trepoängare , tredje kolumnen är antal enpoängare och så slutligen antal poäng. Observera att detta är resultat som inte inkluderar gårdagens resultat i omgång 12.

Jörgen Anehäll          11, 1, 1, 4p
Mats Arbring            11, 1, 1, 4p
Nicke Grozdanovski 11, 0, 1, 1p

Jörgen A.                 11. 5, 24, 39p
---------------------------------------------
Mats A,                   11, 5, 22, 37p
Nicke G.                 11, 4, 21, 33p

Inga kommentarer: