måndag, juli 11, 2011

Avgörande ryck av Jörgen?

Nu har halva serien spelats i Superettan och därmed har även Supertipset nått halvtid. Om tabellen i Superettan är jämn så ställningen i Supertipset inte jämn alls för närvarande. Jörgen har nu en betryggande ledning på hela elva poäng och det ska nog erkännas blir svårt att hämta in men dock inte omöjligt. Jag på tredje plats har ännu mer att plocka in då jag är 14 poäng efter Jörgen

Jörgen vann omgången med sju poäng efter två inprickade treor och en poängare som kom i matchen Hammarby- Öster. Tre poängarna kom i matcherna Brage- Jönköping och Sundsvall- Degerfors. Detta betyder 60 poäng i sammandraget.

Jag kom tvåa i omgången med mina två poäng, inte heller denna gång blev det någon trea för min del. Det är 11 omgångar senast jag prickade in rätt resultat och det har gått troll i detta för min del. Men nya tag i nästa omgång. Mina poäng kom i matcherna Brage- Jönköping och Hammarby- Öster. Jag har sammanlagt 46 poäng.

Mats Arbring hade heller ingen rolig omgång med endast en poäng och tappad mark mot Jörgen. Poängen kom i matchen Åtvidaberg- Brommapojkarna. 49 poäng har Mats i sammandraget och det är 11 poäng bakom den ledande Blekingen.

Här kommer ställningen efter aktuell omgång och sedan den totala ställningen. Första kolumnen är antal omgångar, andra kolumnen är antal trepoängare , tredje kolumnen är antal enpoängare och så slutligen antal poäng

Jörgen Anehäll             15   2, 1,  7p
Nicke Grozdanovski    15,  0, 2,  2p
Mats Arbring               15,  0, 2,  1p

Jörgen A.                    15,  10, 30, 60p
-----------------------------------------
Mats A.                      15,  6, 31,   49p
Nicke G.                    15,  4, 34,   46p


Inga kommentarer: