söndag, juli 03, 2011

Det tätnar lite grann i Supertipset

Snart har vi kommit halvvägs av Superettan och därmed även av Supertipset. Det återstår en omgång innan serien vänder och vi går mot höstsäsong. Det innebär att vi nu ska redovisa den 14 omgången av Supertipset. För ovanlighetens skull vann jag denna omgång som betyder att jag knappade in på mina två konkurrenter som ligger före mig. Men någon stor poängskörd fick jag inte och fortfarande får jag inte in några trepoängare. Det är nu 10 omgångar sedan jag fick min senaste trea och så länge dem lyser med sin frånvaro kommer jag få jättesvårt att komma i fatt. Men fyra poäng räckte att vinna denna omgång och de poängen kom i den fyra följande matcherna. Degerfors- Brage, Landskrona- Brommapojkarna, Öster- Åtvidaberg och Sundsvall- Jönköping. Sammanlagt har jag nu 44 poäng och ligger fyra poäng bakom Mats på andra plats och hela nio efter Jörgen.

Mats fick in två poäng och har sammanlagt nu 48 och ligger fem poäng bakom Jörgen som alltså håller sin avstånd även efter denna omgång. De två poängen kom i matcherna Landskrona- Västerås och Sundsvall- Jönköping.

För Jörgen sprack sviten i denna omgång. Efter fem raka omgångar med minst en trea blev han utan i denna omgång som slutar med två inplockade poäng. De tog han i matcherna Ljungskile- Brommapojkarna och Landskrona- Västerås. Trots den uteblivna trean så leder Jörgen med fem poäng före Mats med sina 53 poäng.

Här kommer ställningen efter aktuell omgång och sedan den totala ställningen. Första kolumnen är antal omgångar, andra kolumnen är antal trepoängare , tredje kolumnen är antal enpoängare och så slutligen antal poäng

Nicke Grozdanovski   14, 0, 4, 4p
Mats Arbring              14, 0, 2, 2p
Jörgen Anehäll          14, 0, 2, 2p

Jörgen A.                   14, 8, 29, 53p
--------------------------------------------------
Mats A.                      14, 6, 30. 48p
Nicke G.                    14, 4, 32, 44p

Inga kommentarer: