onsdag, juli 27, 2011

Hemresa i dag

Efter fem underbara dagar i Stockholm är det dags i dag att packa sin väska för resa söderut mot hemmet i Emmaboda. Färden går med buss från Cityterminalen kl 14.05 till Kalmar och sen från Kalmar är det tåg till Emmaboda och hemma är jag ca 21.30 i kväll. Jag har besökt min goda vän Karin och vi har verkligen haft det trevligt under dessa fem dygn där staden levt upp till sin skönhet. Tyvärr präglade tragedin i Norge vistelsen här också och det har jag skildrat tidigare. Det har tagits massor av fler bilder som jag kommer att visa några ut av på bloggen framöver. Bilden här över Gamla stan togs när vi ankom Stockholm med Ålandsfärjan i gårkväll vid sjutiden. Men det ska också bli trevligt att få komma hem även om det är väldigt tråkigt att lämna Stockholm.

Inga kommentarer: