fredag, september 09, 2011

Tätt och jämt i Supertipset

23 omgångar av Supertipset är nu avverkade och spänningen tätnade ytterligare efter denna omgång. Nu skiljer det bara tre poäng i sammandraget mellan ledande Jörgen Anehäll och tvåan Mats Arbring. Mats knaprade in ytterligare två poäng efter att ha fått sex poäng i denna omgång. Detta genom en trea i matchen mellan Ljungskile- Åtvidaberg och tre enpoängare som han tog i matcherna Degerfors- Hammarby, Landskrona- Jönköping och Öster- Falkenberg. I samandraget har Mats nu 93p.

Jag själv blev chockad eftersom jag lyckades pricka in en trea i denna omgång. Min andra sen omgång fyra och min sjätte sammnalagt. Den kom i matchen Ljungskile- Åtvidaberg. Sen fick jag ytterligare tre enpoängare och dem kom i matcherna Landskrona- Jönköping, Öster- Falkenberg och Brommapojkarna- Västerås. Men trots sex poäng är jag långt efter i sammandraget med mina 74 poäng. 22 poäng bakom Jörgen.

Jörgen som ledde stort bara för några omgångar sedan känner nu flåset av jagande Mats. Han leder alltså med bara tre poäng efter att han i denna omgång fått in fyra poäng. De kom i form av fyra enpoängare i följande matcher. Assyriska- Ängelholm, Degerfors- Hammarby, Landskrona- Jönköping och Brommapojkarna- Västerås. Fyra poäng ger Jörgen 96 poäng i sammandraget.

Här kommer ställningen efter aktuell omgång och sedan den totala ställningen. Första kolumnen är antal omgångar, andra kolumnen är antal trepoängare , tredje kolumnen är antal enpoängare och så slutligen antal poäng.

Nicke Grozdanovski    23, 1, 3, 6p
Mats Arbring:              23, 1, 3, 6p
Jörgen Anehäll            23, 0, 4, 4p

Jörgen Anehäll           23, 13, 57, 96p
-----------------------------------------
Mats Arbring             23, 14, 51, 93p
Nicke Grozdanovski  23, 6, 56, 74p

Inga kommentarer: