torsdag, oktober 20, 2011

Mats Arbring i Pole Position

Tänk att endast en omgång återstår av Supertipset och efter 29 omgångar har Mats Arbring ett klart grepp om sluttabellen. Sju poäng har han som försprång gentemot Jörgen Anehäll. Annars var det en avvaktande omgång där både Mats och Jörgen knaprade i hop endast två poäng vardera. Mats tog poäng i matcherna Öster-Qviding och Hammarby-Jönköping och Jörgen tog poäng i matcherna Öster- Qviding och Sundsvall- Åtvidaberg.

Tack vare en tre poängare så vann jag omgången med fem poäng. Nu har det inte någon större betydelse för mig i sammandraget men visst är man alltid glad över att vinna över min två konkurrerande vänner. Min trea kom i matchen mellan Värnamo- Ängelholm. Ytterligare två poäng kom i matcherna Öster- Qviding och Hammarby- Jönköping. Dessa fem poäng innebär att jag har 105 poäng inför sista omgången.

Här kommer ställningen efter aktuell omgång och sedan den totala ställningen. Första kolumnen är antal omgångar, andra kolumnen är antal trepoängare, tredje kolumnen är antal enpoängare och så slutligen antal poäng.

Nicke Grozdanovski:  29,  1, 2,  5p
Jörgen Anehäll:           29, 0, 2,  2p
Mats Arbring:             29, 0, 2,  2p

Mats Arbring:           29,  18, 71, 125p
Jörgen Anehäll:         29   14, 76, 118p
Nicke Grozdanovski: 29 10, 75, 105p

Inga kommentarer: