tisdag, januari 01, 2013

Välkommen 13

Det blev en dimmig inledning av det nya året och då menar jag inte i huvudet eftersom jag som vanligt var helnykter utan vädermässigt. Fyra- fem grader i temperatur och lite blött gjorde att det nya året började som den andra slutade. Men trots det kan man hitta skönhet även i sådan väderlek. Bilderna är tagna i eftermiddags vid 14-tiden














Årets första bild tagen fyra minuter in på det nya året i Åfors.









Jag har inte köpt fyrverkerier av olika orsaker sen 1993 och är lika glad för det. Men jag kan inte förneka att det är vackert.










Eftermiddagen drog jag ut till Yggerydssjön som ligger norr om Eriksmåla i norra delen av Emmaboda kommun.












Grått och vackert där mildvädret luckrat upp isen på större delen av sjön












Dimman tätnar












Vacker isformation.










Nu har vi kommit till Algutsboda och kyrkan syns svagt i dimman.











Alsbovägen












Trots nyårsdag så måste välfärdsarbetarna arbete. Här Ekebo, min arbetsplats.











Gransjösjön stax utanför Algutsboda.  Dimman tätnar ännu mer.













Rena Lützendimman denna nyårsdag.2013. 

Inga kommentarer: