torsdag, maj 16, 2013

Nio poäng försprång för ledaren Nicke i Supertipset

Sex omgångar av Supertipset är avverkade och i denna omgång fick tre tippare sju poäng och jag var en av dem därför gör jag ett ryck i toppen av sammandraget. Men det var Michael Narkell som vann omgången eftersom han fick två treor som kom i matcherna Landskrona- Värnamo och Örebro- Degerfors och en enpoängare som kom i matchen Brage- Hammarby. Hans sju poämg innebär dock att Michael fortfarande ligger sist med 21 poäng men är bara en poäng efter näst sist placerade tipparen.

Andreas "Gepan" Gustavsson fick också ihop sju poäng men han fick en trea och fyra enpoängare. Hans trea kom i matchen mellan Örebro- Degerfors och de fyra enpoängarna kom i matcherna Varberg- Ängelholm, Assyriska- Falkenberg, Jönköping- Örgryte och Landskrona- Värnamo. Sju poäng ger honom en tredje placering i sammandraget med 24 poäng.

Jag drygade ut min ledning i sammandraget efter att också fått sju poäng och precis som Gepan så fick jag en trea och fyra enpoängare. Min trea kom i matchen mellan Brage- Hammarby. De fyra enpoängarna kom i matcherna Varberg- Ängelholm, Assyriska- Falkenberg, Landskrona- Värnamo och Örebro- Degerfors. I sammandraget har jag nu 37 poäng och klar ledning.

Jörgen Anehäll fick ihop sex poäng i denna omgång och det via en trepoängare som kom i matchen mellan Landskrona- Värnamo. Sundsvall- Östersund, Varberg- Ängelholm och Örebro- Degerfors ger Jörgen enpoäng. I sammandraget har Jörgen nu 24 poäng och ligger på fjärde plats

Daniel fick ihop endast tre poäng och ligger fortfarande tvåa men tappar mark till mig toppen. Han fick tre enpoängare som kom i matcherna Sundsvall- Östersund, Landskrona- Värnamo och Örebro- Degerfors. Sammanlagt har nu Daniel 28 poäng och är nio poäng bakom mig.

Även Mats Arbring fick bara ihop tre poäng och det är han naturligtvis inte nöjd med. De poängen skrapades ihop i matcherna Brage- Hammarby, Sundsvall- Östersund och Örebro- Degerfors. Tre poäng ger Mats 23 poäng och en näst sista plats i sammandraget.

Här kommer ställningen efter aktuell omgång och ställningen i sammandraget. Första kolumnen är antal omgångar, andra kolumnen är antal trepoängare , tredje kolumnen är antal enpoängare och så slutligen antal poäng.


Inga kommentarer: