onsdag, juli 24, 2013

Thomas Dennerby tar över Bajen


Hammarby Fotboll säger upp avtalet med Gregg Berhalter i förtid. Orsaken är att resultaten i årets seriespel inte nått önskad nivå. Gregg lämnar med omedelbar verkan och cheftränarposten tar Thomas Dennerby över.

Läs mer: Hammarbyfotboll 


















Du har ju en genuin Hammarbybakgrund. Du spelade i A-laget 1977 till 1985 och var assisterande tränare under Sören Cratz, bland annat. Hur ska det bli att få den här rollen i en klubb som varit en så stor del av ditt liv?
- Ja, jag har ju varit medlem sedan jag varit 13 år. Jag debuterade i Hammarbys reservlag när jag var 15, och var 17 när jag debuterade i A-laget. Jag tränade också Hammarbys damlag innan jag blev assisterande i A-laget, och mina döttrar har spelat i Hammarby, så visst har jag haft hjärta för Hammarby under en lång tid.

Läs mer om Thomas Dennerby: 
hammarbyfotboll.se

Inga kommentarer: